ノアの箱舟を創ろう Let us Create the Super Ocean-Floating-Structures such as the Noah's ark.

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Tuesday, July 14, 2009

Study on the strength evaluation of an ultra-large floating structure

【Study on the strength evaluation of an ultra-large floating structure 】
 超大型浮体式海洋構造物の強度評価
【出展引用】 http://airex.tksc.jaxa.jp/pl/dr/AA0001166001/en


Study on the strength evaluation of an ultra-large floating structure

超大型浮体式海洋構造物の強度評価
村岸 治 1 吉川 孝男 2 池渕 哲朗 3 佐野 淳 4 高坂 明 5 佐岡 俊次郎 6
Muragishi, Osamu 1 Yoshikawa, Takao 2 Ikebuchi, Tetsuro 3 Sano, Atsushi 4 Kosaka, Akira 5 Saoka, Shunjiro 6
Number of Authors : 06

1 川崎重工業 明石技術研究所 強度研究部 2 川崎重工業 明石技術研究所 強度研究部 3 川崎重工業 明石技術研究所 流体技術研究部 4 川崎重工業 明石技術研究所 流体技術研究部 5 川崎重工業 船舶事業本部 技術室 基本設計部 6 川重テクノサービス
1 Kawasaki Heavy Industries Ltd Strength Research Department, Akashi Technical Institute 2 Kawasaki Heavy Industries Ltd Strength Research Department, Akashi Technical Institute 3 Kawasaki Heavy Industries Ltd Fluid Dynamics Research Department, Akashi Technical Institute 4 Kawasaki Heavy Industries Ltd Fluid Dynamics Research Department, Akashi Technical Institute 5 Kawasaki Heavy Industries Ltd Initial Design Department, Central Technical Office, Ship Group 6 Kawaju Techno Service Co Ltd

language:Japanese

■Source Publication Title
川崎重工技報
(第135号)

Kawasaki Technical Review
(No.135) , pp.2-8
ISSN:ISSN 0387-7906

■publisher
川崎重工業
Kawasaki Heavy Industries Ltd.
Publication Date:19971020

■Description
超大型浮体式海洋構造物(ULFS)の深さと喫水は、長さと幅に比較して非常に小さい。このため、波浪その他の負荷に対するULFSの応答を推定するためにはULFSの弾性を考慮する必要がある。本論文では、まず、曳航中の波浪荷重と圧力を推定し、曳航が許容される波浪条件を水槽試験結果を用いて決定した。次いで、スラミングが発生する条件およびスラミングによる衝撃圧の予測値を実験結果から求めた。最後に、航空機やエンジンの落下衝突に起因するULFSへの構造的損傷を数値シミュレーションにより検討した。
The depth and the draft of the Ultra-Large Floating Structure (ULFS) are very small compared with its length and width. Because of this, the elasticity of the ULFS must be considered to estimate the response of the ULFS against the wave and other loads. In this paper, firstly, the wave exiting forces and pressure under towing were estimated and the allowable wave condition for towing were determined using the tank test results. Secondly, the condition under which slamming occurs and the prediction of impact pressure due to slamming were obtained from the experiment results. Finally, the structural damage to the ULFS due to airplane and engine impact was investigated by numerical simulation.

Document Number AA0001166001
Copyright Indicator Copyright
Subject Category Code JA 3948
Total Page 00007
Document Type Journal Article
SHI-NO AA0001166
KIJ-NO 001
Format Received JA HCMF
Uncontrolled Index Term JA 超大型浮体式構造物
構造弾性
波浪荷重
波浪縦曲げモーメント
曳航抵抗
スラミング衝撃圧
曳航速度
航空機衝突
構造的損傷
有義波高
Identifiers - Uncontrolled Index Term ultra large floating structure
structural elasticity
wave exiting force
wave bending moment
towing resistance
slamming pressure
towing speed
airplane impact
structural damage
significant wave height

PermaLink : http://airex.tksc.jaxa.jp/pl/dr/AA0001166001/en
■Full Text
Total Page:00007




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